Alfacon 2020 pääjärjestäjähaku on nyt auki!

Alfacon on Suomen pöytäroolipeliharrastuksen kehittämiseen keskittyvä tapahtuma, jonka kohderyhmää ovat roolipeliskenen aktiivit. Alfaconin määritelmän mukaisesti skeneaktiiveja ovat roolipeleihin aktiivisesti vaikuttavat henkilöt, jotka kehittävät suomalaista roolipelaamista, yksin tai yhdessä. Tähän ryhmään kuuluvat siis kaikki, joilla on halu kehittää roolipeliharrastusta ja roolipelaamista – he voivat olla pelaajia, pelinjohtajia, pelisuunnittelijoita, coninjärjestäjiä tai vaikkapa pelikriitikoita, ja tämä coninkävijöiden moninaisuus on tärkeää ottaa huomioon tapahtumaa suunnitellessa.

Alfaconin pääjärjestäjät valitsee vanhoista pääjärjestäjistä muodostuva Alfaconklaavi ja päätöksen vahvistaa SRS:n hallitus. Olet etsimämme tyyppi, jos haluat osallistua Alfaconin järjestämiseen monipuolisesti ja osana tiimiä. Alfacon on pieni, noin 50 hengen tapahtuma, eli yksittäisten osa-alueiden hoitamisen sijaan pääjärjestäjät yleensä kantavat vastuuta useammasta alueesta yhdessä. Iso osa työstä on viestintää ja kiinnostavan ohjelman hankkiminen ja siitä tiedottaminen on tapahtuman tärkein kärki. Alfacon järjestyy 2-3 hengen pääjärjestäjätiimillä ja jos yhteistyötä jatketaan Otavan Opiston kanssa, tapahtuma ei välttämättä tarvitse muuta työvoimaa pääjärjestäjien ja ohjelmanjärjestäjien lisäksi.

Suomen roolipeliseura ry:n projektina Alfaconin järjestäjillä on tukenaan seuran Tukitiimi, jonka tehtävä on auttaa pääjärjestäjäporukka alkuun ja tarjota tarvittaessa apua toiminnan organisoimiseen ja suunnitteluun. Kuten SRS:n projekteissa yleensäkin, korkein päätäntävalta Alfaconin asioista on tapahtuman pääjärjestäjillä. Tukitiimi ja aiempien Alfaconien järjestäjät tarjoavat tukea ja vinkkejä siitä miten ennen on toimittu, mutta koska Alfaconin idea on kehittää pöytäroolipeliharrastusta, toivomme uusia ideoita ja tapahtuman ennakkoluulotonta kehittämistä eteenpäin. Tapahtuma on esimerkiksi järjestetty jo kolmesti Otavan Opistolla Mikkelin kupeessa ja Opisto tarjoaa hyvät ja helpot puitteet, mutta yleisöltä on tullut usein toiveita, että tapahtuman voisi joskus järjestää myös muualla.

Alfaconin pääjärjestäjäksi haetaan lähettämällä vapaamuotoinen hakemus sähköpostitse osoitteeseen hallitus@new.suomenroolipeliseura.fi. Vastaathan hakemuksessa ainakin näihin kysymyksiin 6.5.2019 mennessä:

• Haetko yksin vai ryhmänä? Hakemuksen voi jättää yksin tai ennakkoon kasatun ryhmän nimissä.
  • Kuka olet ja missä päin Suomea vaikutat? Kerro itsestäsi ja roolipeliharrastuksestasi.
  • Onko sinulla aikaisempaa kokemusta tapahtumien järjestämisestä?
  • Miksi haluat järjestää Alfaconia? Mitä tapahtuma merkitsee sinulle ja miten näet sen merkityksen roolipeliskenelle?
  • Miltä sinun Alfaconisi näyttää? Onko sinulla jo kehitysideoita? Missä haluaisit järjestää Alfaconin ja miksi?
  • Miten varmistat, että Alfaconissa on kaikilla hyvä olla?